tirsdag den 11. marts 2014

Pastelfarvede vintergækker ...


Lige nu, hvor vintergækkerne er på sit højeste,
kan man foretage et sjovt lille forsøg ...


Hæld vand i små glas, tilsæt lidt frugtfarve i hvert glas
og sæt vintergækker i ...!

Jeg foretog forsøget forleden dag,
og efter 3 timer så vintergækkerne således ud:


It's pure magic!

Jeg har anvendt Wilton's kulørte pasta
i farverne Rosa, Løvgrøn og Himmelblå. 


Det øverste foto er taget efter ca. 18 timer.


Man KAN jo også vælge den uskyldsrene, hvide farve,
som jo er ret magisk i sig selv i al sin enkelthed!

Forsøget kan også foretages med andre, hvide blomster. Nogle er mere velegnede end andre. F.eks. skulle nelliker være super gode til farveeksperimentet.

Bonus tip:
Hvis man splitter stilken og sætter de enkelte "ben" i hvert sit glas med forskellige farver, skulle blomsten blive regnbuefarvet. Jeg har endnu ikke selv gjort forsøget, men det er sat på to-do-listen til en senere lejlighed.

*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

8 kommentarer:

  1. Det er jo næsten magi - de bliver ret flotte!

    SvarSlet
  2. Sikken god idé! Den må jeg pröve!

    SvarSlet
  3. Godaften!

    Sikke da en sød lille idé, den vil jeg gøre kunsten efter.
    De ser smukke ud dine vintergækker:-)
    Minder mig om da jeg var barn. Min mor havde sat tulipaner i grupper af farver og sorter og jeg elskede at drille ved at tage pollen var en gul tulipan og smøre på en rød osv. På den måde fik vi året efter sjove tulipaner, men i en uorden, for min mor havde jo valgt at sætte dem i system:-)

    Blog en tanke.
    Tina
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Jeg har før læst om denne "magi", men aldrig set nogen udføre det i praksis, så det er sjovt at se dine forsøg og hvordan det virker. Det ser flot ud. Vintergækkerne bliver helt dekorative og "eksotiske".

    SvarSlet
  5. Årh hvor er de fine pastel-agtige, Lisbet ;o)
    Her får de små vintergækker dog lov at stå ude i græskanten, hvor vi kan se dem fra vinduet (så skal vi ikke rode rundt med farve og glas og visne blomster indenfor - jow jow, tiden er knap disse dage). Men søde er dine altså.

    SvarSlet
  6. Hvor sjovt, og hvor er de blevet fine :)

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth
    ja, det er en skøn og ... tja, også lidt skør leg ;o)
    Husker at jeg gjorde det samme som barn, og elskede det.

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.