torsdag den 17. oktober 2013

Tegn på blade ...




For 4 uger siden plukkede jeg nogle håndfulde blade i haven, og lagde dem i pres. Blade fra: Nerie, humle, pil, syren, magnolie ...

Nu er bladene så tilpas tørre og flade, at de kan bruges til det formål, jeg havde i tankerne, og i dag har jeg derfor tegnet på nogle af dem.

Jeg har brugt Posca pens, som er helt ideelle til formålet, da malingen fra pennen flyder let ud på de mest skrøbelige blade. F.eks. er bladene fra nerie tykke og holder til en del, mens bladene fra humle er super tynde, og der skal tegnes med stor forsigtighed.

Nu hvor jeg er begyndt at Zentangle, har jeg på fornemmelsen, at det kommer til at gå ud over forskellige underlag (ikke kun papir) ... og bladene her var altså det første alternativ, der måtte stå for skud!


Inspirationen fik jeg fra denne website via et nyhedsbrev hos hende her.

Måske du også kan bruge idéen?

*SMIL*
fra Lisbet

Follow on Bloglovin

18 kommentarer:

  1. Wow, hvor er det smukt, Lisbet! Minder mig om at jeg har set at nogen maler på fjer - det gav også en helt særlig virkning. *Klem* og ha' en god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Madame G :-)
      At male på fjer, må være rigtig svært, men det ser garanteret flot ud!
      *KNUS* og go' nat ...

      Slet
  2. Det ser simpelthen så flot og dekorativt ud!

    SvarSlet
  3. De ser smukke ud <3 Hvad skal de bruges til ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gitte <3
      I første omgang har jeg blot lavet dem, for at afprøve det, men jeg tænker, de kan bruges som pynt ... opsat med masking-tape på væggen, på kort etc.. Et af bladene (fra humlen, øverst til højre på det 1. foto) har jeg sat med m-tape på et spejl, og de 2 lange til venstre (fra nerien) vil jeg sætte neon murersnor i og hænge op under en hylde el. lign.. De øvrige havner nok i min nye Smash-book. :-)

      Slet
  4. De er virkelig, virkelig fine. Devil også være søde bare at hænge sammen nogen stykker. Kan især godt lide dem som ikke er fyldt på hele bladet. Måske vi lige skal lave nogle og brugr til bordet. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Heidi. Jeg synes også dem, der kun er malet en lille smule er de sødeste, men de andre, er også meget sjove, og minder mig om noget indianer-halløj. :-)
      God idé at bruge dem som bordpynt!
      *KNUS*

      Slet
  5. Jeg følger spændt med i flere af dine projekter af den art :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Herligt med trofaste følgere (som også lægger en kommentar i ny og næ) ...!
      Og idéer skal der nok komme flere af. :-)

      Slet
    2. Jeg skal prøve at huske at skrive hver gang. Det giver god blogkarma ;)

      Slet
  6. Er du da vanvittig?? Har du SELV lavet det???? Sindssygt flot :-) Du er dæleme dygtig!!!! God weekend - og send så lige noget kreativitet min vej, tak :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er de fine og en rigtig sjov ide. Jeg kan godt lide tanken, at man bruger det der omkring en og ikke koster en formue ;)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.