mandag den 15. juli 2013

[ TIP ] Perler ... D.I.Y.

At lave perler af knæk-sugerør er ingen nyhed, og jeg hverken kan eller vil tage æren for opfindelsen ... Faktisk var det hos hende her, jeg så det første gang for et par måneder siden.
.

Teknikken blev afprøvet her i huset, og det så sådan ud:
.
.
  • Sugerørene klippes i stykker på ca. 1 cm.
  • Sættes på en bageplade beklædt med bagepapir - husk afstand mellem stykkerne.
  • Sæt pladen i ovnen ved 200° ca. 5 minutter eller til "perlerne" er flade.
.
[ TIP ]
.
Da jeg klippede i sugerørene, hoppede og sprang de små stykker omkring mig, og landede bl.a. på gulvet. Dét løste jeg ved at klippe indeni en plastikpose. På den måde kan man se, hvad man foretager sig/klipper i, samtidig med at stykkerne kan være lige så livlige, de har lyst til - de bliver i posen!
.
.
Nu har vejrmændene m/k godt nok lovet sommervejr den kommende uge, så tiden er evt. ikke til indendørs sysler og D.I.Y., men ... lur mig om ikke det bliver regnvejr igen på et tidspunkt! ;-)
.
*SMIL*
fra Lisbet
.
Follow on Bloglovin

11 kommentarer:

  1. Sikke en skøn idé, Lisbet - den vil jeg tage op sammen med Bella.
    Ha' en dejlig solskinsdag, *klem*

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Madame G, det må lige være noget for Bella. God fornøjelse! :-) *KNUS* og god solskinsdag til dig også ...

      Slet
  2. sikke fine farver. Hvilke sugerør har du brugt? Jeg har forsøgt med sugerør fra Søstrene Grene, men de virkede ikke, dvs, de smeltede ikke jævnt....heller ikke selv om varmen var korrekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. De pink og turkis sugerør er fra Søstrene Grene, de rosa og gule er vist fra IKEA.

      Prøv at gi' "perlerne" lidt extra tid i ovnen, mens du nedstirrer dem ...! :-D

      Jeg tror mine fik mere end 5 min. og de smeltede ikke ens, da ovnen varmer mere bagtil end foran. Se det lille foto i midten, hvor jeg lige har vendt pladen om, for at gi' mere varme til dem der IKKE er smeltet ... men så blev de til gengæld også fine allesammen.

      Du må prøve igen. God fornøjelse! :-)

      *SMIL* fra Lisbet

      Slet
  3. Uh det kunne da være at man skulle prøve med sugerør. Jeg har kun prøvet det med rørperler. Det bliver også rigtig fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har endnu til gode at prøve med rørperler, men jeg har set andres værker, og det bliver nemlig rigtig fint. :-)

      God fornøjelse med sugerørene, Mette.

      *SMIL* fra Lisbet

      Slet
  4. Kære Lisbet.
    Lige en lille sommerhilsen herfra :-)
    Tusinde tak for din fine hæklebog, den kan du sørme tro at jeg er glad for <3
    Ønsker dig en fortsat rigtig dejlig sommer :-)
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Gitte,
      Tak for sommerhilsen ... og velbekomme! Håber du kan bruge den bare lidt - selv om du jo i forvejener mægtig skrap til at hækle!
      Også fortsat dejlig sommer til dig ...!
      *KNUS* fra Lisbet

      Slet
  5. Sikke en sjov ide :)Hvordan forestiller du dig, at de skal anvende? :)

    Dejligt, at læse med igen! Her er fyldt med gode idéer :)

    Kh. Jenny

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jenny ... og tak! Og velkommen tilbage! :-)
      Ringene bruges som perler. Prøv at se [ dette ] indlæg fra Gitte B.
      KH, Lisbet

      Slet
  6. Skøn idé - ligegyldigt hvor den kommer fra. Håber du har en dejlig sommer ,)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.