torsdag den 1. november 2012

Kone eller ej... og en boligartikel på vej!

For snart et år siden
- helt præcis den 24. November 2011 -
havde jeg inviteret en boligstylist og en fotograf
[okay - de spurgte selv...]
til at lave en juleboligartikel her på matriklen.
Det fortalte jeg om i dette blogindlæg!
.
.
Nu et år senere er artiklen på vej i trykken...
og det er nogle rigtig lækre fotos,
fotografen har skudt!
.
(På billedet herover ses blurry miniaturer af fotografens billeder fra den PDF-fil, jeg har fået tilsendt, mens det store foto er mit eget!)
.
Præcis HVORNÅR bladet kommer i handlen,
ved jeg endnu ikke, men jeg skulle gerne blive "advaret"!
.
Det er ugebladet SØNDAG, som har købt artiklen...
sådan et rigtig "koneblad",
hvilket jeg egentlig også havde regnet med
(læs: "frygtet").
.
Havde hverken forventet eller håbet på f.eks. Bo Bedre
(dét magasin er kedeligt på sin helt egen designer-facon,
det er slet ikke min stil
og hjemmet er ikke et "Bo Bedre-hjem"),
men... disse såkaldte dameblade,
finder jeg i stor udstrækning no-oooget så gammeldags,
konede og uinspirerende!
(Nu bli'r jeg sg* nok upopulær! Sorry...!)
.
MEN(!)
- jeg har aldrig betragtet mig selv som en kone... tværtimod,
og har svært ved at "finde mig selv" i dén kategori!
[Og jeg BOR altså heller ikke "konet"...!]
.
Jeg plejer at bringe dette eksempel på bane,
når jeg skal forklare...:
.
Da jeg blev så tilpas gammel,
at man nok mest af alt forventede af mig,
at jeg ville droppe bohémestilen og skifte den ud med
plisseret nederdel og sko med bidsel spænder,
så satte jeg mig i stedet for at lære at pifte,
en færdighed jeg altid har ønsket at mestre.
.
Jeg lærte det... sådan nogenlunde
(woohoo!)
- og den plisserede og spænderne på de velpolerede sko
kunne ANDRE kun drømme videre om,
mens de rystede på hovedet!
.
Okay -
det lyder måske mere skørt, end det egentlig er,
men... pointen er blot den,
at jeg N-Æ-G-T-E-R at blive "konet" i gængs forstand,
og så må man jo trække lidt i trådene i den modsatte retning!
.
Måske er jeg slet ikke alene?
Måske du kender det fra dig selv? 
- eller...?
Sig frem, sig frem...!

.
Jeg har i øvrigt ingen facitliste/definition på
konet
(findes den overhovedet?)
men jeg er ganske sikker på, du ved, hvad jeg mener!
.
For god ordens skyld...
Så er det jo ikke sådan, at det ikke er i orden,
at være "konet"... for det er det absolut(!)
men det er bare langt fra min personlige stil!
.
M.h.t. boligartiklen,
så skal jeg selvfølgelig nok sige til her på bloggen,
når bladet er i butikkerne!
.
OBS!
Ang. min kreabog, så er der nyt:
Forlaget arbejder på højtryk for at få den klar,
og den udkommer omkring den 4. december!
Mere om det senere!
.
~ Nyd dagen... kone eller ej! ~
.
*Smil*
fra Lisbet

19 kommentarer:

  1. Jeg er bange for at sige det, men min sviger-tiger køber det fast!0)
    Jeg holder med dig og kan godt forstå din "skuffelse".
    Dengang jeg havde forretning, fik jeg også taget billeder og blev "solgt" til Hendens Verden. Jeg fik en kommentar fra en ældre dame som syntes at det var morsomt at min butik lå i samme gade, hvor hendes søster boede. Lang næse til mig!0)
    Ang. Konet tror jeg ikke at vi nogensinde bliver konet.
    Glæder mig til at se dit hjem.

    SvarSlet
  2. Konet bliver jeg vist heller aldrig - selvom jeg er en gift en af slagsen og fylder 50 til næste år. Søndag køber jeg aldrig, men får det af min ikke konet veninde. Det bliver sjovt at se din fine bolig i bladet og endnu sjovere når din bog udkommer :-) Knus Gitte

    SvarSlet
  3. Hvor bliver det spændende...wheaoooo!!!
    Konet forbinder jeg med mine bedsteforældres tid hvor kitlerne var yderst populære hehe I dag sælges de til den hippe generation under betegnelsen vintage ;-D
    Søndag køber jeg en gang i mellem men jeg køber jo også mange magasiner som du ved ;-D
    En skøn aften til jer knus

    SvarSlet
  4. Koneblad eller ej, så vil jeg da se den artikel med dit skønne hjem. Jeg nægter også at blive konet og fornægter alt hvad der er konet. Hvem siger, at fordi man er blevet over 40, at man så lige pludselig skal optræde "konet" - eller for den sags skyld "damet" - man er ikke ældre end man selv føler sig ;0) Rigtig god aften
    Knus
    Anne

    SvarSlet
  5. Det bliver da så spændende og så vil jeg lige sige, at ugebladet Søndag har de fedeste tillæg og bolig artikler, så det er da lige deres stil at få dit smukke hjem i .
    Jeg holder med dig i at, selvom man bliver ældre, behøver man jo ikke at blive " Konet" hverken i sin påklædning eller i sit hjem...

    Der var en der spurgte mig forleden dag om, hvordan jeg troede jeg boede om 20 år, så sagde jeg nok ligesom jeg bor nu, fordi jeg bliver 60-65 år, er jo ikke ens betydende med, at jeg skal ændre min stil, det tror jeg aldrig jeg kommer til.

    Men mor er 67 år og bor ligesom stadig moderne og skifter også stadig ud, som hun altid har gjort, så jeg tror jeg er skadet fra barndommen...smiler...

    Glæder mig til at se dine smukke billeder ;-)

    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Det bliver da så spændende og så vil jeg lige sige, at ugebladet Søndag har de fedeste tillæg og bolig artikler, så det er da lige deres stil at få dit smukke hjem i .
    Jeg holder med dig i at, selvom man bliver ældre, behøver man jo ikke at blive " Konet" hverken i sin påklædning eller i sit hjem...

    Der var en der spurgte mig forleden dag om, hvordan jeg troede jeg boede om 20 år, så sagde jeg nok ligesom jeg bor nu, fordi jeg bliver 60-65 år, er jo ikke ens betydende med, at jeg skal ændre min stil, det tror jeg aldrig jeg kommer til.

    Min mor er 67 år og bor ligesom stadig moderne og skifter også stadig ud, som hun altid har gjort, så jeg tror jeg er skadet fra barndommen...smiler...

    Glæder mig til at se dine smukke billeder ;-)

    Knus Susi

    SvarSlet
  7. Konet bliver jeg heller aldrig...igen...fordi jeg fejlagtigt troede at det var den måde man skulle være på når man var omkring de 30... Men med tiden blev jeg mere og mere tro imod mig selv og mine meninger og er jo næsten lige blevet 50 og er mere legende og barnlig i min indretning end jeg nogensinde har været før. Og for at det ikke skal være løvn, så når vi kigger billeder fra dengang så siger mine to tøser ( 23 og 29 år gamle) " Hold op hvor så du gammel ud den gang, du ser meget yngre ud nu!"...og man siger jo at man skal høre sandheden fra sine børn og fulde folk ;)

    SvarSlet
  8. Skarntydenoglupinen1. november 2012 kl. 22.05

    Så må jeg jo ud og købe et koneblad:-)

    Jeg holder ikke nogle koneblade..... Sladderblade... Ja... Måske købte jeg et for 15-20 siden... Men de er nu meget sjove at læse hos frisøren.

    Magasiner, det sker en gang i mellem... Synes der er mange, mange reklamer i.

    Når jeg køber sko, må de ikke være konet, men gerne praktisk... (Er det, det samme???)

    Jeg blev så glad, da jeg så at en af forædrene i vuggestuen, hvor jeg arbejder, har købt en vinterfrakke mangen til min nye:-) Så er jeg da ikke ælgammel;-)

    Jeg glæder mig både til bladet og bogen

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
  9. Åh kan sagtens forstå hvad du mener, det er lidt det samme som når der kommer en med et barn og de omtaler mig som damen, for jeg føler mig bestemt hverken som en der er konet eller som en dame.
    Det bliver sjovt med dit julehjem i Søndag.
    Knus fra en ikke konet til en andet ikke konet.

    SvarSlet
  10. Kære Lisbet! Så må jeg jo snige mig til en fremmed by og smugkøbe "Søndag", som jo faktisk er et ganske udmærket blad, som jeg læser hos min mor (skulle hilse igen mange gange!). Og så glæder jeg mig til din bog. Ikke fordi jeg kan noget som helst kreativt, men til at sælge den på min kommende arbejdsplads (Bog & idé City 2) - måske er du frisk på at lave noget halløj omkring bogen på et tidspunkt? Knus og god weekend til jer alle!

    SvarSlet
  11. Det er nu ikke fordi, jeg er "skuffet", og jeg vidste sådan set godt (da jeg sagde ja til artiklen), at det højst sandsynligt ville blive et af "kone/dame-magasinerne". Vi havde en alm. boligartikel (altså ikke jul) i Hendes Verden for en 3-4 år siden, derfor anede det mig, at det blev et tilsvarende igen i denne omgang. :-)
    Sjovt med din oplevelse med den ældre kvinde... Ikke ét ord om din bolig? - kun beliggenheden! :-)

    SvarSlet
  12. Ja, "kone" er man selvfølgelig, når man er gift, så dén slags KONE er jeg ihvertfald. :-)
    Du virker altså heller ikke spor konet...!
    *KNUS*

    SvarSlet
  13. Ja, retro-stilen er jo efterveer af "det konede fra dengang", men... det har fået et pift og indgår i en ny helhed, som gør det smart nu til dags.
    Jeg køber kun ugeblade/magasiner, hvis der er noget i som SKAL ses. F.eks. Gitte Blinkildes boligreportage i Hendes Verden for nylig.
    Køber du mange blade? Det vidste jeg ikke... ;-)
    *KNUS* og go' weekend til jer, Gitte...

    SvarSlet
  14. Konet/damet... det er lige kedeligt i mine øjne! :-D
    Ja, man skal bare gøre det, man føler er rigtigt for én selv... hvad enten man har rundet de 40... eller 50... (UHA!)
    God weekend, Anne O. *KNUS*

    SvarSlet
  15. Jeg håber, du har ret, Susi. Måske Søndag er blevet mere moderne, siden jeg havde fingre i et eksemplar! Det får jeg at se, når jeg ser bladet med boligartiklen... :-)


    Mine forældre, som er hhv 76 og 77 år, de bor også ret ungdommeligt, og jeg tror ikke der er nogle der ville gætte deres alder, hvis de blot så deres hjem...! Men mine forældre er også ungdommelige af sind, så det smitter jo af på indretningen vel sagtens. Tænker det er det samme, som gør sig gældende med din mor(?)


    *KNUS*

    SvarSlet
  16. Dejligt at du er blevet mere modig og ung og barnlig med alderen. Det er helt sikkert sundt for både krop og sjæl! :-)
    At dine børn også kan se det, er jo et extra plus!

    SvarSlet
  17. Jeg køber heller ikke sladderblade overhovedet. Frisør går jeg aldrig til. Men i tandlægens venteværelse kan jeg godt kigge i et blad... med mindre jeg har taget min iPad med. :-)


    Helt enig: ALT for mange reklamer i magasinerne...! Men - hvis de ikke var der, så var prisen nok endnu højere, end det er tilfældet nu, hvor den er pebret nok i forvejen.


    Praktisk og konet KAN være det samme men LANGT FRA altid, så dét er ikke definitionen...!


    *KNUS*

    SvarSlet
  18. *HAHA* Jeg har det PRÆCIS lige sådan, når nogle omtaler mig som "damen"... *GYS!!!* Men - vi slipper jo nok ikke helt for det! ;-)
    *KNUS* tilbage...

    SvarSlet
  19. Kære Hanne - NEEEEEEEJ!!! - køb du bare Søndag henne om hjørnet. Som jeg OGSÅ skriver, så er der jo IKKE noget galt i at købe "kone-bladene"... de er bare lidt for kedelige til min smag (min pointe!)

    Tak for hilsenen fra din mor. Må se at få sendt hende en mail!

    Øj - det kunne være spændende at lave noget "halløj" omkring bogen. Jeg er jo helt og aldeles novice i forfatter-klubben, så lidt salgsfremmende omtale og halløj vil helt sikkert være godt. Lad os vende tilbage til det, når bogen er en realitet og står på hylden.



    *KNUS* og god weekend til jer også... (håber I har det bedre, hunden og dig?)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.