mandag den 5. november 2012

Farverig inspiration

- til julens pynt og dekorationer!
..
I sommer så jeg denne
skønne og kitscy peace-krans
i en lækker interiør shop i Malmö city...
.
.
Jeg købte den ikke, fordi... som så ofte før tænkte jeg,
at dén kunne jeg da bare selv lave!
Så jeg nøjede med et par fotos.
.
 .
*** HOW TO ***
Form en krans (el. anden figur) af f.eks. elefanttråd,
vikl ståltråd om, sæt en perle på, vikl om,
ny perle el. paillet (lav "stilke" på nogle af dem),
vikl lidt mere, ny perle, ny farve,
vikle, vikle, vikle...
Nemmere kan det jo næsten ikke være!
.
Googler man efter kransen finder man ud af,
at det er et tysk design
Taj Wood & Scherer fra München,
at der ikke [umiddelbart] er en dansk forhandler, MEN... 
at de har en webshop, som også sender til Danmark.
{Webshoppen finder du ved at klikke på
tasken på stumtjeneren på den interaktive forside!}
.
Der findes flere forskellige designs
ud fra samme princip med ståltråd og perler:

.
[ De fire små fotos er lånt hos Emil & Paula ]
.
designer også puder, lampeskærme, tasker, punge,
smykker og bælter m.m.
alt sammen i den kitschy, farverige stil,
som er en god blanding af bl.a. Pip Studio og Rice,
- men alligevel også sin egen...!
.
Jeg kunne godt forestille mig årets
adventskrans
formet af ståltråd og perler,
og det lille juletræ er jeg ret vild med,
så... måske jeg skulle finde ståltråd, pailletter og perler frem
i den nærmeste fremtid!
.
Håber du også er blevet inspireret!
.
~ Nyd dagen! ~
.
*SMIL*
fra Lisbet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.