mandag den 2. januar 2012

Med el. uden...


UDEN "H"! Tak...!

I-iiih altså.....!

Ens navn er tæt forbundet med ens identitet.
Derfor er det også lidt meget irriterende,
når det konstant(!) alt for ofte bliver stavet forkert!

Lad mig gi' jer nogle eksempler:
Gitteh
Bettinah
Loppeh
Susih
Milleh
Tineh
...
???

Ka' I se det?
Det dur ikke rigtig, vel?

Og mit navn er altså OGSÅ UDEN "H"...
hvis I nu skulle være i tvivl!

Personligt tjekker jeg altid et navn,
- hvis jeg er blot den mindste smule i tvivl -
inden jeg poster en mail/kommentar...! 

OBS! Vil lige indskyde, at der absolut allerede ER nogle,
der er rigtig flinke til at udelukke "H"et
- og tak for det! ;-)
___________________________________

:: OPDATERING ::

For god ordens skyld vil jeg skynde mig at tilføje,

at navnene i mit eksempel IKKE nødvendigvis er
synonym med "dem der anvender H"...
Jeg valgte udelukkende navne på blog-venner
for at gøre det lettere at få øje på min pointe!

___________________________________

* * * * * * * * * * *
SMIL fra Lisbet
* * * * * * * * * * *

24 kommentarer:

  1. Jeg kender det!!!!
    Ens navn bliver bare SÅ grimt.
    Og når man især et sted som på facebook, præstere at skrive ens navn forkert - så bliver jeg ærlig talt generet.
    Jeg har flere gange oplevet at nogle skriver mit navn med S ?????
    - kan ikke lade være med at føle/blive lidt provokeret!
    Og i mit efternavn udelades ofte et 'R', som bare gør at mit navn bliver GRIMT.
    Luk dog øjnene op altså - hvor svært kan det være!

    SvarSlet
  2. Altså vil gerne beklage på forhånd hvis den er smuttet indimellem..men jeg kender det jo alt for godt her er det tina, stine, trine og lene i stedet for TINE....men som jeg plejer at sige kært barn har mange navne....
    Godt nytår Lisbet uden H

    SvarSlet
  3. Ups! det med H´et er jeg vist kommet til nogle gange...
    Skal nok få rettet op på det søde LISBET......
    Kender det nemlig alt for godt.
    Har en veninde, som jeg har kendt det meste af mit liv, hun staver altid mit navn forkert.
    Hun staver det Sussi, så nu har jeg besluttet, at næste gang jeg sender hende et Julekort skriver jeg Birgith istedet for Birgit....smiler...

    Så kan hun lære det!!!


    Knus Susi

    SvarSlet
  4. Kender det godt. Jeg har dog ikke problemer med at få tilføjet et H i mit navn - Næe nej, folk ændre bare på det.
    Jeg har både heddet Sofia (??!), Tine og Tanja i løbet af mit liv. Ikke særlig morsomt, når jeg hedder Tenna. >__<

    SvarSlet
  5. ...den er feset ind "h'et" er stumt - sorry, men synes altså at "h" klæ'r også Lisbet(h)- men søde Lisbet, vi husker alt det bedste vi har lært - og retter selvfølgelig op, men bær over med os :-D

    Klem

    Mille uden h :-D

    SvarSlet
  6. Hanne Maria Bruun Hansen2. januar 2012 kl. 22.45

    Hej Lisbet......mit navn er med H......ellers hed jeg Anne....:-)....kan godt forstå dit H "problem".......

    SvarSlet
  7. JA!!! Hvorfor hedder vi ikke bare Ulla Nielsen el. Lene Jensen... eller noget?
    Jeg har også STORE problemer med mit "tyske Y" i mit mellemnavn, Lücke. Mange systemer her i Danmark kan nemlig slet ikke håndtere Ü'et... så det bli'r til L%4cke el. andre mystiske stavemåder... Og dét holder jo altså SLET IKKE!
    Så... vi kan begge konstatere: Vi har det skisme hårdt! ;-)
    Godt nytår! :-D

    SvarSlet
  8. Søde TineH... Du har helt ret: Kært barn har mange navne! Og jeg har bestemt intet imod kæle-/øgenavne... bare de ikke er med H... ;-) *hehe*
    Jeg har skyndt mig at tilføje et lille afsnit i indlægget... en "opdatering" (læs det gerne :-))
    Tak - og godt nytår også til dig! *KNUS*

    SvarSlet
  9. Søde SusiH - eller Sussi... Eller Susie (som min hund nr. 2 hed for mange år siden!) - eller Susi :-)
    Dit navn er også i den udsatte gruppe...!
    JA! - Prøv at skrive din venindes navn med H sådan helt konsekvent... uden at sige noget... og se om hun selv bemærker og påtaler det... Det ku' være sjovt! (Vil gerne høre resultatet, hvis du gør alvor af det! :-))
    *KNUS*

    SvarSlet
  10. uh uh ups ups var lige inde og tjekke min sidste mail til dig, har lige nu lyst til at stikke hovedet i en busk og gemme mig. Jeg forstår dig egentlig godt, for jeg har selv et navn, hvor folk altid putter E på til sidst og jeg hedder altså Jeannett, så pinlig at jeg lige har gjort det samme til dig, undskyld undskyld :)

    SvarSlet
  11. Ih altså TennaH... det er jo TRÆLS!
    Man bli'r sådan lidt personlighedsspaltet, ikk'?
    Hvis jeg ser mit navn skrevet med H, så plejer jeg at sige; "Det er IKKE mig, de mener..." Helt ærligt... Som Zgrubler skrev i en tidligere kommentar: Hvor svært kan de være! ;-)
    Godt nytår! :-)

    SvarSlet
  12. Søde MilleH... (med stumt H)

    I know... Det ER svært at huske... og iflg. Danmarks Statistik er der langt flere Lisbet(h)'er MED H end uden.
    I 2011 så tallene således ud:
    Lisbet 2278
    Lisbeth 14371

    Så... dér er forklaringen jo! Og selvfølgelig bærer jeg over med jer! :-)

    *KNUS* og Godt nytår til dig Mille...

    SvarSlet
  13. *HAHAHA* Den var god... 1000 tak for smilet! :-D
    Godt nytår (H)Anne... ;-)

    SvarSlet
  14. Hej JeannettE...
    Få du bare hovedet ud af busken igen. :-D
    Lige da jeg lavede indlægget, kunne jeg kun komme i tanker om ÉN blogger, som HELT KATEGORISK staver mit navn med H (og hendes navn er slet ikke nævnt på min "eksempel-liste"). En dag underskrev jeg mig med "Lisbet UDEN H" i en kommentar til hende, og da hun svarede tilbage skrev hun ATTER LisbetH(!)... i samme tråd... Og så kommer jeg altså til at ligne ét stort spørgsmålstegn på indersiden af kalechen!
    Men... don't worry be happy! Jeg kan sagtens tåle et H for meget i ny og næ! :-)
    Godt nytår, Jeannett... :-)

    SvarSlet
  15. Så er det nu, at man kan prise sig lykkelig over kun at hedde Gitte. Der er ikke så meget at tage fejl af, med mindre jeg smutter forbi en numerolog og får anbefalet flere t'er i mit navn ;-D
    Jeg satser på at huske det hele tiden...Sov godt og en skøn dag i morgen til dig...KNUS

    SvarSlet
  16. *HEHE* Gittttte...
    Gad vide, hvor mange extra t'er der egentlig ville bringe dig nærmere Lottogevinsten på 150+ mille?
    "Tænk hvis du kendte én der vandt..." ;-)
    Go'nat og sov godt... og go' tirsdag til dig også! *KNUS*

    SvarSlet
  17. Hallo!!! Hvor SEJT er det da lige at ha' en kæmpe smilesmiley der ikke engang ligger sidelæns, i sit navn - nu er jeg misundelig!!!
    JEG VIL OGSÅ HA EN KÆMPESMILESMILEY I MIT NAVN: Ü
    Og da jeg faktisk er i besiddelse af ikke mindre end hele TO u'er i mit efternavn, så kunne det da godt være at man skulle putte et par prikker over det ene :P
    Eller... måske..... HALLO....næææææh..... Hvorfor egentlig ikke bare gå all-in og putte over BEGGE TO - det bliver da ren rågrineren :D
    ( og hvis jeg så sletter det sidste bogstav, så bliver det faktisk det sejeste efternavn EVER!!! - et efternavn jeg altid har været mere end ked af, men ikke anet hvad jeg skulle erstatte det med, men det ved jeg nu - TAK LISBETUDENH ♥)
    (Pardon mit selvswing - men klokken er mange ☺)

    SvarSlet
  18. *HAHAHAHAHA* Dén havde jeg ikke lige tænkt over... den med smiley'en i mit navn... WOOHOO!!! Det må kunne udnyttes helt vildt! ;-)

    Bli'r spændende med dit nüe navn... Dobbelt ü = DOBBELTKAOS i systemerne... GI' DEN GAS!!!

    Selvswing... det er SKØ-ØØØØNT!!! Elsker at grine! :-D

    Go'nat... *SMIL* Ü

    SvarSlet
  19. Hihi, du kan tro, jeg forstår dig :-) Og jeg ved godt, jeg selv er kommet til at bruge h'et, der ikke hører hjemme i dit navn.

    Jeg kunne selv blive ret sur førhen, hvor alle offentlige breve var stilet til Inger - et fornavn jeg aldrig har brugt. Nu har jeg kortet mit andet fornavn af, og det kan vist ikke staves forkert ;)
    *Klem* og en dejlig dag til dig!

    SvarSlet
  20. Jamen enhver ved da, at Lisbeth staves med H. Sådan har jeg stavet mit i samfulde ... antal år, og jeg har kæmpet for at slå det fast med syvtommersøm. "Måner har den farve, måner skal have"... ;-)

    At jeg så nu er gået over til at bruge mit mellemnavn, er en helt anden sag... :-)

    SvarSlet
  21. Go'morgen Inger... eller rettere Madame G :-)

    Jeg bli'r nu ikke sur, men undrer mig blot over, at f.eks. bank, tandlæge, A-kasse etc. ikke sørger for at stave folks navn korrekt. OG(!) at en blogger [som nævnt i et svar til Jeannett] som har mit navn LIGE foran næsen heller ikke kan hitte ud af det...

    Og det lader jo til, at vi er en del, der kender til det - og at det ikke kun er H og Ü der driller.

    *KNUS* og dejlig vindomsust dag til dig!

    SvarSlet
  22. Hej Lisbeth... Så er vi jo (næsten) navnesøstre. :-)

    Jeps: Måner har nemlig den farve, måner skal ha'... Men er den lavet af grøn ost? ;-)))

    Btw: Som du kan læse i mit svar til Mille/Design À la Camara, så er vi kun godt 2000 Lisbet'er uden H, mens I er over 14000 med H. Så vi skal kæmpe 7 gange så hårdt som jer... ;-)

    Godt nytår, Mia...

    SvarSlet
  23. uh hvor jeg kender det!
    Thea Dam Søby kan blive til rigtig meget, fx et firma skrev breve til mig som Tea Daff - kan love for at de blev blacklistet!
    :)

    SvarSlet
  24. Tea Daff... :-))) Altså - ind imellem kan man jo ikke lade være med at grine, vel?
    Tea for two and two for tea... Godt du fik firmaet til at DAFFe af!
    *SMIL* fra mig...

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.