mandag den 14. februar 2011

Min søndag som tingfinder...

Der er (næsten) ikke noget så herligt, som at pleje sit tingfindergen, så da vejret i dag var li-iiiiiiidt for koldt til at opholde sig udendørs, smuttede jeg en tur til Det Blå Marked i Haslev for at lunte rundt i et par timer... bl.a. for at finde varer til min stand på Livsstilsmessen på Ledreborg [20.-22. maj]. 

Ud over et skønt gl. sybord (hvidt og slidt på den helt rigtige shabby-chic-facon) og nogle lækre gl. servantefade (som skal fyldes med vand og smukke blomster) gjorde jeg nogle rigtig gode fund i småtingsafdelingen:
En stak meget smukke antikke telegrammer, pastelfarvede retro æggebægre, en gl. svensk flaske med kork/metalprop "Gustaf VI Adolf Sveriges Konung" og en fin, gl. fransk bog af La Fontaine.
16 antikke telegrammer (ca. år 1900) fra fødselsdag, konfirmation og bryllup.
Gamle ubrugte blonder, lommetørklæder og Tønder kniplinger i fine gl. æsker...
Gl. italiensk træbakke, en smuk gl. rød dåse og en lille figur...

Alle tingene bliver sat til salg på Ledreborg... altså lige med undtagelse af den lille porcelænsfigur, som er så dejligt kitschet og ganske nuttet, at han selvfølgelig skal pynte på mit arbejdsbord!

Er han et lam el. en Bambi? Jeg er lidt i tvivl...
Men sød... dét er han! :-)
Og så er det blevet sengetid her i Tokkerup. 
Go'nat og på gensyn i morgen... på Valentines Day ♥



4 kommentarer:

  1. Hej Pi Andrea,

    Ja, jeg synes jo også han mest ligner en Bambi, men han mangler de hvide pletter på ryggen... derfor tvivlen ;-)

    Go' mandag... og tak kommentaren :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det nogle superfine ting, som du har fundet! Man kan godt se, at du har evnen til at finde guld i "en blandet landhandel". For der er jo virkelig MASSER af alt muligt på Det Blå Marked i Haslev. :-)

    Hav en god aften!

    Mange hilsener Solsikke

    SvarSlet
  3. Hej Solsikke,

    Ja for dælen da - Det Blå Marked i Haslev er godt proppet... men jeg synes der er langt mellem "de gode fund". Enten er det noget værre bras de sælger el. også er priserne alt for høje. Men... ind imellem kan man jo være heldig... (heldigvis ;-))

    Smil fra,

    Lisbet
    - som takker for kommentaren :-)

    SvarSlet

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.