søndag den 23. januar 2011

Retro... på den FEDE måde!

- Måske er det fordi jeg selv har(!) oplevet 1960'erne, og det boligdesign der herskede i den tid...
- Måske er det fordi det bare ikke lige er min stil...
- Måske er det for kedeligt og køligt...
- Måske er det derfor jeg ikke er så vild med RETRO!

Men det er alligevel ikke helt sandt, fordi... jeg bliver absolut nostalgisk, når jeg kan nikke genkendende til effekter fra dengang... et møbel, en plakat, en radio, køkkengrej etc. etc. i div. boligmagasiner, på loppemarkeder og her på internettet... Ting jeg kan huske fra mit barndomshjem, fra familien, fra naboer og venner fra de tidligste år i mit liv.
Og alligevel er det ikke helt sandt, at jeg ikke er begejstret for RETRO, fordi... der findes faktisk designs fra den tid, jeg er TOTALT VILD MED! Det gælder bl.a. Lotus-skålene fra norske Cathrineholm, som jeg synes er noget af det flotteste! Det er RETRO på den FEDESTE FEDE måde bl.a. fordi Lotus er super flot når man mixer det med prikker, striber og tern...og romantiske blomster!

Der findes et par fantastisk flotte plakater med skålene/Lotusmønsteret, og de kan bl.a. købes på eBay.com. Og jeg overvejer kraftigt at bestille én... ved endnu bare ikke li-liiige hvor den skal hænge!

Sælgeren på eBay.com som sælger disse plakater, tilbyder også posters med andre retro-designs, bl.a. Eames Rocking Chair og Spisa Ribb Cup. Se dem alle HER.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg gerne en hilsen, hvis du kommer forbi.